Origami och onödiga (eller inte) uppfinningar

Jag är ett fan av origami. att bara tänka vilka konstverk man kan skapa av "bara" papper. Det spelar ingen roll om de är enkla eller riktigt advancerade och har vikts av riktiga konstnärer.

Den välkända tranan "Tsuru". Vik tusen stycken så ska din önskan slå in...


Den här är vikt av en origamikonstnären Satoshi Kamiya. Den ska visst ta en hel månad att vika...


Okej, jag vet inte vem som har vikt den här, men erkän att den är jättehäftig!


Även såkallad Moneygami är riktigt häftigt, och nu snackar vi mer advancerade grejer än tjugolapps-skjortor.

Moneygami-konstnären Won Parks världskända Money-Koi



Men ibland går det lite över styr,  tycker ni inte...?


Nu ska jag gå och ladda batterierna, Oyasuminasai ♥

Kommentarer
Postat av: chocolatlove~♥

sv: ohh när är hon med i videon? vid vilken tid alltså? :3

2010-12-22 @ 12:18:08
URL: http://chocolatlove.blogg.se/
Postat av: chocolatlove~♥

sv: en alternativ verison? vad menar du med det? :H



tack lilla gumman <3 du är så söt du med <3

2010-12-31 @ 18:53:45
URL: http://chocolatlove.blogg.se/
Postat av: din hemliga beundrare

Hej snygg, känner dig ej men skulle vilja träffa dig. du är kajsa granlund va? jag har sett dig många gånger och kan inte vänta på att träffa dig.



kram! <3

2011-04-05 @ 12:13:21
Postat av: Ariel

Hej Kajsa !



Här i Sverige finns ett flertal origami entusiaster som träffas ibland för att lära av varandra.

Mejla mig om Du vill lära Dig om origami. Jag kan också mejla Dig origami böcker för att komma igång



Ariel//

2011-05-03 @ 16:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0