Lettland: Anmary - Beautiful Song

Den här låten och videon gör mig irriterad. Så nu med det sagt så kan vi fortsätta.

Låten handlar om en kvinnas strävan mot artisteri och framgång. Mer finns inte riktigt att säg aom själva produktionen.

Låten är glad och det tackar vi alltid för. Tragiska låtar i dessa sammanhang drar bara ner stämningen på festen. texten känns lite skrytsam, om hur allt bara gick bra. Ingen liksom olycka någonstans, det är bra med glädje, men det här äcklar mig nästan lite. den är för... idyllisk? Kanske beror mina åsikter på den svenska jantelagen, men nu är det jag som ska tycka till, visst? Sångerskans röst är lite åt country då hon då och då använder Dolly Parton-"hissar" mellan tonerna (ett lite joddligt ljud). Musiken är munter men lite platt, den liksom bara trallar på. Engelskan är de inget att klaga på.

Videon visar hur artisten blir intervjuad av radio och tv, blir fotograferad på en fotosession och blir igenkänd på Rigas flygplats (jag vet att det är flyplatsen i Riga då jag själv varit i precis samma incheckningshall som den de visar i videon). Meningarna är delade kring videon. Vissa tycker att allt verkar så amatörmässigt, andra hävdar att denna amatörmässighet gör videon är väldigt söt. Något som dock stör mig är Artistens "vänner" (vet inte om de är hennes riktiga eller om de är skådespelare) de är liksom på tok för exalterade. Dansar och håller på hela tiden.

Som uppträdande så är risken stor att detta blir ett nummer där man passar på att gå på toa, hämta dricka eller gå till datorn för att kolla sina twitteruppdateringar. Jag vet faktiskt inte hur detta ska kunan göras intressant :S

låten får 3 av 10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0