San Marino: Valentina Monetta - The Social Network Song (Oh Oh – Uh - Oh Oh)

Jag får gratulera San Marino för att ha den troligtvis längsta låttiteln i år. Från början var det menat att låten skulle heta "The Facebook Song" men eftersom marknadsföring (facebook liksom....) inte är tillåtet i bidragen (enligt EBU's regelbok) så blev de tvungna byta. Annars väntade en diskvalificering. Det verkar ha uppstått en trend att först skriva bidrag och sedan tävla om vem som ska framföra bidraget. Förra året bestämde Tyskland artist och sedan låt. I år hade San Marino en färdig låt redan i höstas men har jagat efter en ung sanmarinesisk sångerska fram till i vår. då de äntligen hittade Valentina Monetta som inte är helt obekant med musikproduktion.

Låten.... Ja... faktiskt så... Det här är den sämsta låten på många år. Seriöst. eller ja. Musiken blippar på sådär lite trallala..... men det händer ingenting. MEN TEXTEN!!! alltså jag skäms ihjäl. Det värsta verkar ändå vara att låten har varit klar i ett halvår (!?) och ingen har märkt hur löjligt det låter! Jag skulle beskriva texten som en handbok vid namn "Facebook for idiots". Faktiskt. och stackars Valentina för en liten törn av idiotstämpeln. Allt är så dumt, så fånigt! Och de verkar vara seriösa också! nää. Nog för att Facebook och sociala medier kanske inte nyttjas av alla i Europa för att de inte använder internet. Alla lever ju inte som i Sverige (världens främsta IT-land FTW). men iallafall. Det enda som är lite intressant med låten är att man kommer på hur mycket internet faktiskt påverkar ens liv.

Videon är inte tilltalande. liksom teletubbies? det och lite fina "rated-r"-bilder från Google. fint och förrvirande. fattar ingenting?

Som uppträdande ser jag inte fram emot detta nummer. hennes röst är väldigt autotunead i låten så jag vet inte ens om hon kan sjunga live... 

Kan inte tänka mig att Europa kommer att rösta på detta nummer. San Marino får av mig en stor fet nolla. 0/10


Kommentarer
Postat av: Andrea

Hihi jag tyckte att bilden på dig var fin!



Kajsa, du är för söt! Du har absolut ingenting att tacka för, och du får gärna dansa med i alla fall mig igen ;)

2012-04-21 @ 19:03:52
URL: http://livesintechnicolor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0