Uppladdning!

ja för vaddå tänker ni nu då? hej,  förresten. jag läste Maries undermedvetna som kallade efter att jag skulle uppdatera. och min stackars hjärnbark tog tydligen emot den signalen. och så poff är jag här då... ja... jag uppdaterar här mer sällan än vad jag går till tandregleringen??

HUR som helst så tänkte jag lite på vad jag skulle ta och skriva om nu då... ja... vad har jag för mig??
JAG TITTAR PÅ K-DRAMA! ja... det och... Pluggar...

Men ja, ska kanske ta och förklara rubriken nu då. det är som följande att sedan tre år tillbaka så har jag plikttroget följt både Melodifestivalen och Eurovision song contest. Mestadels för att jag vill se Sverige som vinnare, det var ju ett tag sen sist. men ja, jag kollar på alla svenska deltävlingar och bestämmer direkt när jag ser favoritnumret: "det här ska representera Sverige" nu är det ju så att det ändras lite utifrån kvaltävlingarna, jag kankse har en favorit i början men när väl finalen går av stapeln så har jag en annan.

Loreens låt då, ja den gillar jag. Den är inte sådär läskigt kommersiell även om låten är väldigt up-to-date. framträdandet är jättevikigt och låten i sig är viktig. 
Framträdandet för att det är det som folk ute i Europa sedan bedömer och låten för att ja, om låten vore dålig så skäms man ju bara??

förra året trodde jag på att Eric Saade skulle gå LÅNGT kanske inte vinna, men topp fem iallafall, och titta, hade jag inte rätt??

I år så tror jag faktiskt att vi har en ärlig chans att ligga i toppen och fajtas om förstaplatsen igen. Varför?
  • Loreen har en fantastisk röst
  • Låten är "dansplågevänlig" (bra hit-material)
  • Loreen sjunger med så otroligt mycket känsla, det syns liksom på henne att "det här är Loreen, inte en sångerska som blivit invald av en låtskivare för att framföra dennes låt." (nog för att Tomas G-son är en av upphovsmännen och Loreen faktiskt bara sjunger låten, hon har inte skrivit den)
  • Numret är fängslande. när jag såg det på första deltävlingen så glömde jag nästan helt bort tid och rum. bästa låten i denna cirkus på länge.
Har nu kollat på alla andra bidrag också... och vi har fortfarande grymt bra chans. De läskiga är bara det att vi ser ut att bli förhandstippade O~O

hur som helst så tänkte jag nu, bara sådär, lägga upp alla de andra bidragen (typ ett varje dag) där jag skriver vad jag tycker. mitt skrivsätt ser ut som att jag tror att jag SÅHÄÄÄÄÄR *visar med armarna* många läsare. men faktum är att det skulle kännas mäkta konstigt att sitta och skriva här i syfte att liksom... skriva med sig själv? så därför. Då kör vi!

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag kan påverka varje levande varelses sinne!

2012-04-02 @ 11:15:09
URL: http://mariesundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0